Seattle Solidarity Network (SeaSol) v septembri oznámili, že sa im podarilo vybojovať požiadavky
v spore dvoch pracovníkov reštaurácie La Lot, ktorí vyšli do štrajku proti krádeži prepitného zo strany vedenia.
Majitelia reštaurácie La Lot v centre Seattlu dlho nevydržali. Prvého septembra, čiže necelý mesiac od začiatku sporu, dosiahli Hien a Jeff spoločne so SeaSolom zavedenie politiky prerozdeľovania prepitného všetkým pracovníkom, nie šéfom. Hien navyše dostala svoj zvyčajný pracovný rozvrh.
Ešte pred začiatkom štrajku servírka Hien požiadala vedenie, aby prestalo kradnúť prepitné pracovníkov. Šéf reagoval tak, že jej zásadne skrátil pracovné hodiny. Hien hrozilo, že z danej mzdy nevyžije, a takisto ju hnevala do očí bijúca nespravodlivosť. Rozhodla sa teda porozprávať s kolegami a kolegyňami o možnosti postaviť sa proti konaniu vedenia. Kontaktovala aj štátne a miestne úrady, ale nikam to neviedlo. Napokon sa spoločne s kolegom Jeffom ozvali SeaSolu a prediskutovali kampaň založenú na priamych akciách.
Dňa 7. augusta Hien, Jeff a vyše 50 členov SeaSolu napochodovalo do reštaurácie, kde odovzdali list s požiadavkami a oznámili, že Hien a Jeff vyšli do štrajku proti neférovým pracovným praktikám. Takmer ihneď opustili pracovisko aj traja ďalší zamestnanci, ktorí sa predtým báli pridať k boju. Vedenie chcelo zmierniť dôsledky štrajku, a tak požiadalo zvyšný personál, aby pracoval nadčas, no pracovníci odmietli.
Do 11. augusta prebehla jedna mala letáková akcia, no majiteľka reštaurácie už začala otvorene hovoriť o negatívach pre podnik. Žiadosť pozastaviť kampaň, kým sa obe strany nedohodnú na ukončení štrajku, sa však po dvoch dňoch neseriózneho vyjednávania zamietla. Pikety pokračovali počas „happy hours“ a rušných obedných hodín a spôsobili obrovské ekonomické škody, ktoré neustále rástli. Počet návštevníkov sa počas obeda zmenšil na polovicu a počas „happy hours“ bola reštaurácia takmer prázdna.
Po ďalších dvoch týždňoch akcií sa 27. augusta ozvala majiteľka La Lot SeaSolu s tým, že splní požiadavky. Výsledkom je, že manažéri a majitelia už nebudú mať nárok na prepitné obsluhy a Hien dostala späť pôvodný pracovný rozvrh s rovnakým počtom hodín ako pred štrajkom.
„Ide o obrovské víťazstvo pre pracovníkov La Lot a SeaSolu,“ píšu SeaSol. Dosiahnutý výsledok je „účinným prejavom moci, ktorú majú ako organizovaná sila. Je to aj míľnik v histórii SeaSolu, pretože ide o prvý štrajk, ktorý sa týka viac ako jedného pracovníka. Dúfame, že čoraz viac pracovníkov sa začne organizovať v boji za svoje práva. Tento boj je dôležitý nielen preto, že sa podarilo získať dlžné peniaze, ale aj preto, že štrajkujúci sa vrátili naspäť do práce.“