Seattle Solidarity Network (SeaSol) v septembri oznámili, že sa im podarilo vybojovať požiadavky
v spore dvoch pracovníkov reštaurácie La Lot, ktorí vyšli do štrajku proti krádeži prepitného zo strany vedenia.
Majitelia reštaurácie La Lot v centre Seattlu dlho nevydržali. Prvého septembra, čiže necelý mesiac od začiatku sporu, dosiahli Hien a Jeff spoločne so SeaSolom zavedenie politiky prerozdeľovania prepitného všetkým pracovníkom, nie šéfom. Hien navyše dostala svoj zvyčajný pracovný rozvrh.
![](/data/Image/Clanky/SeaSol/SeaSol_lalot_picket.png)
Ešte pred začiatkom štrajku servírka Hien požiadala vedenie, aby prestalo kradnúť prepitné pracovníkov. Šéf reagoval tak, že jej zásadne skrátil pracovné hodiny. Hien hrozilo, že z danej mzdy nevyžije, a takisto ju hnevala do očí bijúca nespravodlivosť. Rozhodla sa teda porozprávať s kolegami a kolegyňami o možnosti postaviť sa proti konaniu vedenia. Kontaktovala aj štátne a miestne úrady, ale nikam to neviedlo. Napokon sa spoločne s kolegom Jeffom ozvali SeaSolu a prediskutovali kampaň založenú na priamych akciách.
Dňa 7. augusta Hien, Jeff a vyše 50 členov SeaSolu napochodovalo do reštaurácie, kde odovzdali list s požiadavkami a oznámili, že Hien a Jeff vyšli do štrajku proti neférovým pracovným praktikám. Takmer ihneď opustili pracovisko aj traja ďalší zamestnanci, ktorí sa predtým báli pridať k boju. Vedenie chcelo zmierniť dôsledky štrajku, a tak požiadalo zvyšný personál, aby pracoval nadčas, no pracovníci odmietli.
Do 11. augusta prebehla jedna mala letáková akcia, no majiteľka reštaurácie už začala otvorene hovoriť o negatívach pre podnik. Žiadosť pozastaviť kampaň, kým sa obe strany nedohodnú na ukončení štrajku, sa však po dvoch dňoch neseriózneho vyjednávania zamietla. Pikety pokračovali počas „happy hours“ a rušných obedných hodín a spôsobili obrovské ekonomické škody, ktoré neustále rástli. Počet návštevníkov sa počas obeda zmenšil na polovicu a počas „happy hours“ bola reštaurácia takmer prázdna.
Po ďalších dvoch týždňoch akcií sa 27. augusta ozvala majiteľka La Lot SeaSolu s tým, že splní požiadavky. Výsledkom je, že manažéri a majitelia už nebudú mať nárok na prepitné obsluhy a Hien dostala späť pôvodný pracovný rozvrh s rovnakým počtom hodín ako pred štrajkom.
„Ide o obrovské víťazstvo pre pracovníkov La Lot a SeaSolu,“ píšu SeaSol. Dosiahnutý výsledok je „účinným prejavom moci, ktorú majú ako organizovaná sila. Je to aj míľnik v histórii SeaSolu, pretože ide o prvý štrajk, ktorý sa týka viac ako jedného pracovníka. Dúfame, že čoraz viac pracovníkov sa začne organizovať v boji za svoje práva. Tento boj je dôležitý nielen preto, že sa podarilo získať dlžné peniaze, ale aj preto, že štrajkujúci sa vrátili naspäť do práce.“